Re: Czym czyscic LCD ???

Autor: Tomasz Potega <shadow_at_manta.univ.gda.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 14:56:59 MET DST

Agent Orange <agent_orange@poczta.onet.pl> wrote:
> być może, ale przez ostatnie 0,5 roku macałem na biurku dwie siedemnastki
> za 2100 każda i obydwie miały obraz do d***

no coz - to juz kwestia gustu. osobiscie wolalbym nawet starszy lcd ;)

> sorry, pomyliłem się, z X'ami miałem tylko jeden problem z monitorem, który
> musiałem ustawiać przez kilka godzin, ale później jakoś wyświetlał - z
> ledwo widocznymi, męczącymi smugami wzdłuż ekranu, których nie dało się
> wyeliminować po grzebaniu w Xconf i ustawieniach monitora (monitor nie był
> na liście)...

generalnie lcd nadaje sie do pracy tylko w rozdzielczosci natywnej - a te
sa zwykle dosyc standardowe.

> a dokładniej chodziło mi o konsolę - sorry, pomyłka. Konsola
> na 17" monitorze LCD to czysta żenada... a jak mi nie wierzysz i myślisz,
> że coś kręcę, to wpisz proszę hasło w googlegroups i zobacz co ludzie
> wypisują na ten temat.

nie musze - siedze przed 17", przed chwila X uruchomilem.
czcionka jak czcionka - przyzwyczailem sie do skalowania obrazu
w wykonaniu mojego nienajnowszego laptopa, tam to zdecydowanie gorzej
wyglada.

tyle ze tekstowa konsola jest raczej na wymarciu - wole X terminal
z regulowanym krojem, w razie czego mozna tez framebuffer sobie zrobic.
a tak od czasu do czasu... ujdzie.

> Kiedyś miałem 15" LCD, która była w specyfikacji obsługiwanego sprzętu
> i działała bezbłędnie tak pod X'ami jak i pod konsolą...

nie wiem, co chciales ustawiac. mam monitor podpiety przez dsub, dalem
najnizsze odswiezanie - i jest ok, bez grzebania... wklepalem tylko
wziete z ddc zakresy czestotliwosci.

> a na te smugi zwróciłem uwagę, jak zaczęły mi "wypływać
> oczy"... okazało się, że są obszary ekranu, gdzie czcionka jest delikatnie
> rozmyta.

nie masz przypadkiem zbyt jaskrawego ekranu? te dzisiejsze lcd, jak zdaje
sie BQB pisze dalej w watku, wymagaja zbicia jasnosci i kontrastu...

pozdrawiam,
shadow