Problem z nowym sprzętem

Autor: Krzysiek <Krzysiek547_at_o2.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 16:56:44 MET

Witam.
Mam pewien problem. Otóż kupiłem niedawno ( 2 tygodnie temu ) nowe części do
komputera ( polecił mi je sprzedawca ) :
- płytę główną MSI KT4AV
- procesor AMD Sempron 2200+
- pamięć Kingston 512 MB DDR 400 Mhz
- kartę grafiki GeForce FX 5200 Ultimate
W sklepie koleś pokazał mi że to te części ( pokazał w BIOS-ie, a nawet
zdjął obudowę i kazał spojrzeć ). Już dzień póżniej miałem jednak problem z
zainstalowaniem Windowsa XP. Przywróciłem ustawienia fabryczne BIOS-U, ale i
to nie pomogło. Chodziło o ustawienie funkcji "boot to OS/2" na Enlabled.
Jeszcze wczoraj powiedziałbym, że wszystko jest OK, ale zauważyłem że system
chodzi dość wolno i wyświetla że procesor to AMD Sempron 3200+ o szybkości
900 Mhz.Jako że orientuję się mniej-więcej w BIOS-ie domyśliłem się, że
chodzi o ustawienie "CPU FSB clock",które w chwili obecnej ma wartość 100
Mhz. Zmiana na 166 Mhz daje tylko tyle, że komputer wyłącza się zaraz po
załadowaniu Windowsa. Zmiana na 133 Mhz nie pomaga - system nadal widzi
procesor Sempron 3200+. Szukałem na stronie producenta i w instrukcji od
płyty głównej informacji co do wartości tego ustawienia i dowiedziałem się
tylko tego, że firmy Kingston NIE MA w rubryce "zalecane pamięci DDR400".
Czy to własnie pamięć może powodować te problemy ? Jaka powinna być wartość
"CPU FSB clock" w BIOS-ie ?

Pzdr. Krzysiek