Re: A7N8X-X i 13,5V zamiast 12,5 :[

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 15:07:53 MET

Pawel Rozynek napisał(a):

> Mam plyte Asusa A7N8X-X i program PC-Probe (BIOS rowniez) wskazuje mi, ze mam
> zle napiecie na plycie o ponad 1V. Jest to zupelnie nowa konfiguracja prosto
> ze sklepu i jestem tym zaniepokojony.

Też bym był zaniepokojony. Tym bardziej, że w sklepach nikt się nie
przykłada do składania komputerów. Winą jest zasilacz za 40zł (zwykły
transformator), który jest standardowo w obudowach komputerowych z
takich shitowych firm jak Megabajt, Codegen i Tracer. Sugeruję kupno
porządnego zasilacza, który ma ochronę przeciw przepięciową,
automatyczną regulację napięć i co najmniej 200W mocy na liniach 3,3V i
5V i w sumie co najmniej 350W. Kupno obojętnie jakiego zasilacza firmy
chieftec powyżej 360W powinno wystarczyć. Z tanich i dobrych są też
zasilacze ModeCom. Np. ModeCom ATX-350GTF 350WPFC jest już za 120zł.
Jeśli nie wiesz co to jest prawdziwy zasilacz to wspomnę, że są też
modele za 500zł. Zasilacze z PFC mogą mieć nadwyżkę mocy, bo zużywają
jej tylko tyle ile potrzebuje komputer.