Toshiba SD-M1712 - dlugie rozpoznawanie plyt CD

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Mon 04 Oct 2004 - 05:46:21 MET DST

Witam,

od jakiegoś roku jestem posiadaczem napędu DVD Toshiba SD-M1712 i mam z nim
mały problem. Od jakichś 6 miesięcy bardzo długo rozpoznaje płyty CD, a
niektórych nie łapie wcale (po ok. 30 sekundach cały czas świeci diodą i
nic więcej nie robi). Czy winne jest tu zabrudzenie lasera? Próbowałem
płyty czyszczącej (takiej z "pędzelkiem"), ale nie pomogło. Dodam jeszcze,
że płyty DVD wykrywa znacznie szybciej - ok. 5 sekund od zamknięcia tacki i
płyta jest rozpoznana.
Czy pomogłoby np. rozkręcenie napędu i wyczyszczenie soczewek? Czego
możnaby do tego użyć? Podobno alkohol izopropylowy jest OK, tylko czy nic
soczewkom się nie stanie? Gdzie można takie coś dostać (Rybnik i okolice)?
TIA.

--
Pozdrawiam
MadMan