Re: plyta ECS KT600-A vs HDD :/

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Sat 02 Oct 2004 - 21:56:17 MET DST

> pojawia sie problem. Zaraz po wszystkich poczatkowych obliczaniach pamieci
> itp. a jeszcze przed pojawieniem sie loga WinXp pojawia sie niebieski
> ekran
> z komunikatem mniej wiecej brzmiacym tak: "sprawdz czy na hdd (moj hdd to
> samsung 20gb) nie ma wirusa, sprawdz czy dobrze zainstalowales nowe dyski
> lub kontrolery dyskow...". Dodatkowo nie swieci sie wogole dioda odczytu
> hdd. Dysk jest podlaczony prawidlowo, wirusow oczywiscie brak :) Ten sam
> dysk podlaczony do starego zestawu dziala prawidlowo. Rowniez moj stary
> [...]

Ze sprzętem jest wszystko OK (zresztą sam polecam płyty ECS i Asrock na
bazie KT600, są współczesne, w umiarkowanej cenie (150PLN netto) i nie
sprawiają problemów). Po prostu stara płyta była zapewne na innym chipsecie
i zainstalowane sterowniki nie pozwalają na odnalezienie kontrolera a co za
tym idzie napędu. Reinstalacja systemu powinna pomóc. Jednak zanim to
zrobisz, ściągnij z www.viaarena.com pakiet sterowników ("4 in 1") do płyt
na bazie VIA i zainstaluj jeszcze na starej płycie. Byćmoże obecna instancja
systemu ruszy na nowej płycie, jednak na 100% nie wiem. Oczywiście domniemam
że podłączasz dysk z równoległym interfejsem ATA.

Paweł