Re: obraz na TV poprzez s-video

Autor: Coach <_at_>
Data: Fri 01 Oct 2004 - 17:36:13 MET DST

Dnia Fri, 1 Oct 2004 11:35:55 +0000 (UTC), Cezary Zionkowski napisał(a):

> Próbowałem zmian różnych parametrów po stronie komputera i telewizora.
> Niestety bez rezulatu. Kolorów brak, obraz czarno-biały.

Brakuje ci sygnału chroma. Albo coś jest podłączone nie tak, albo telewizor
ma jakieś ale (samo posiadanie złącza SCART nie oznacza, że TV będzie
obsługiwał SVHS).

W trybie S-Video tym samym kablem, którym normalnie idzie cały sygnał
composite video, idzie jedynie luminancja, czyli de facto obraz
czarno-biały, a kolor leci drugim kablem, więc jeśli widzisz czarno biały
obraz, to znaczy, że jeden sygnał nie dochodzi.

Spróbuj włożyć wtyczkę w drugie gniazdo euro - czasem tylko jedno z nich ma
obsługę svideo (z resztą w euro najbardziej wkurzające jest to, że nigdy
nie wiadomo, co ono obsługuje a czego nie).
Znajdź w archiwum rozpiskę euro (SCART), jakoś zdobądź rozpiskę gniazda w
ATI (nie wiem jakie masz, czy to zwykłe 4 pinowe s-vhs czy jakieś combo)
i sprawdź czy właściwe sygnały trafiają we właściwe miejsce.

c.