Re: Odbicia na monitorze LCD (niesprawna karta graficzna?)

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 16:44:03 MET DST

"Tomasz Jurgieleiwcz" <tom@a3.pl> wrote in message
news:5iril0dlbqdedng9csv5j1e2h88sc6mcv3@4ax.com...

> Zgadza się ale nie kupisz nigdzie karty ATI. Z kontekstu Twojego
> e-maila wynika że wyznacznikeim jakosci jest układ graficzny karty
> (GPU), a jest to nieprawda. Jakość obrazu zalezy od
> wymodelowania/wyfiltrowania sygnału, dopasowania impedancji falowej
> całego toru. GPU nie ma w tym nic do gadania. Im karta lepszego
> producenta tym obraz lepszy, a nie czym nowsza tym lepszy. Są karty
> firmowe np Śp. Elsy na układach róznych producentów i wszystkie dają
> znakomitej jakosci obraz.

Czesciowo prawda, ale nie wiem czemu, gdy porownam karty gorszego
producenta oparte o chipset ATI i karty lepszeg oparte o Nvidia, to
lepszy obraz jest na ATI (gdy data produkcji jest podobna i sa to
starsze uklady - w nowszych wlasciwie nie ma az takiej roznicy). A moze
Matrox - dzisiaj w sklepie (tyle, ze wersja AGP) kupywalem za 60 zl G200
8 MB, a byly tez RAGE XL 8 MB za 100 na PCI.

> PS. Nie nazwałbym Sapphire'a kartą "markową", nawet pomimo tego że
> pozytywnie się wybijają z całego tajwańskiego szmelcu.

Nie wiem jak teraz, ale karty zwane "bulid by ATI" byly robione przez
sapphire i wysylane do ATI, a oni tam pakowali w pudelka i naklejali
naklejke "bulid by ATI". ;-)

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl