Re: Maxtor stuka

Autor: WaLker <jackysky_at_polbox.com>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 18:56:23 MET DST

Użytkownik "kokpit" <kokpit@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:41580E10.8020703@poczta.onet.pl...
> Od jakiegoś czasu dysk maxtor 120GB ATA 133 stuka i potem nastepuje zwis
> windowsa XP (slychac pojedyncze stukniecie). Po restarcie resetem komp
> nie widzi dysku. Trzeba wylaczyc z pradu i wlaczyc i potem widzi. To
> samo dzieje sie z plyta solteka i asusa. Czy to oznacza ze dysk sie
> konczy? Dysk ma pare miesiecy.

Witam!

Mam ten dysk od czerwca (model z 8MB cache) i podobny problem. Od czasu do
czasu słychać stuknięcie i restart komputera. Ale po restarcie dysk jest
zawsze widoczny. Zwróć uwagę, że ten dysk bardzo się grzeje. Załozyłem mu
podwójny cooler Revolteca i temperatura spadła o 12 stopni. Ale problem
pozostał. Scandisk pokazuje 372kb danych w padniętych sektorach. Firmowy
program Maxtora przetestował gruntownie dysk i wykazał błędy, które zresztą
sam naprawił. Ponowny test tym programem nie wykazywał błędów. Odczyty
Smarta w hdd health też są w normie.
W jakich momentach zdarzają Ci się te pady? Ja to ostatnio wnikliwie
obserwuję i wygląda na to, że u mnie pada przy wyświetlaniu WWW. Nic z tego
nie rozumiem :-( Grałem w Chrome jakieś 7 godzin i nic. Zapuściłem 3d Marka
2001 na godzinę i też wszystko w porządku. Outlook express i czytanie grup
oraz gg - żadnych problemów. Ma ktoś pomysł co to moze być? Przecież, mimo
36 miesięcy gwarancji, nie ma tego jak zareklamować... Programy wykazują
sprawny dysk. Nawet hdtach pokazuje odpowiednią dla niego wydajność. System
ma firewalla i antywirusa. Testowany również cws schrederem, Spybot
Search&Destroy oraz Ad Aware.
Aha dyżurny winowajca, czyli zasilacz, raczej odpada w moim przypadku. Mam
rocznego Enermaxa 350W z aktywnym PFC. Całość jest na płycie Asusa P4P800-E
Deluxe.Pamieci Geil. System Win xp Prof. Kable Revolteca, testowałem
również na kablach Asusa, dołączonych do płyty. Sprzęt jest nowy, ale na
starym był ten sam problem z dyskiem.

Może ktoś ma jakiś pomysł, bo w tym wypadku najlepsi serwisanci leżą i
rozkładają ręce, niczym lamerzy...

Pozdrawiam
WaLker

P.S. Może w razie czego wymienimy spostrzeżenia na privie, jeśli grupa nie
będzie zainteresowana wątkiem?