Garta graficzna - po raz 1001

Autor: Konrad Billewicz <carolus_at_isn.pl>
Data: Sun 26 Sep 2004 - 14:42:14 MET DST

Witam,

Wiem, że podobne pytania pojawiają się tutaj często, więc przed "truciem"
postarałem się rozeznać w temacie i "potruć" na końcu.

A więc, chciałem sobie kupić tanią i dobrą (oryginalny jestem, wiem...)
kartę graficzną, tak do 300 zł (to w sumie troszkę za dużo, ale będe szukał
okazji / używanych albo się szarpnę). Mój wybór, po poszukiwaniach, padł na
Radeona 9550 128 bit 128 MB (+ najlepiej 4ns pamięć). Teraz pytanie, czy to
optymalny wybór cena / jakość (bo jak pisałem, 300 zł to już dla mnie dużo i
wolałbym nie inwestować w jakiś niepotrzebny bajer). Jeżeli tak, to jakie
firmy polecacie (i dlaczego)? Wybrałem Radeona, bo podobno GeForce, wbrew
pozorom, nic nie wart...

Główny cel jest taki, żeby tej karty za szybko zmieniac nie było trzeba.
Wykorzystywac mam ją zamiar głównie do gier 3D (symulatory lotu, gierki
FPP), bo czasem mam ochotę w coś sobie zagrać.

Aktualnie mam GeForce 420MX, jest on całkiem w porządku, ale nie ma Pixel
Shade 1.1 i mi się coraz więcej pozycji nie chce w ogóle odpalić. Pozostałe
dane kopa do procesor P4 2.4 MHz, 512 MB RAM.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

--
              \\  Konrad "Carolus" Billewicz