Re: Liczby, cyrefki...staystyki

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Sep 2004 - 19:15:06 MET DST

*Marek 'marcus075' Karweta* napisał:

> jaka jest 'padliwość' płyt z grafiką na pokładzie i bez grafiki?

Ja u siebie mam ok. 50-60 komputerów, z czego 10 z nich to maszyny
z płytą FIC AM39L wyposażone właśnie w taką grafikę na pokładzie (do
tego Athlon XP 2000+ i 256 MB RAM). Nie widzę żadnej różnicy jeśli
chodzi o awaryjność. Te FIC-e po prostu nie sprawiają mi żadnych
problemów, więc ciężko powiedzieć czy są bardziej awaryjne czy mniej
od innych płyt bez karty graficznej. Wszystkie były kupione jakiś
rok temu i jak na razie sprawują się bez zarzutów.

> Jak jakość grafiki wygląda w praktyce?

Komputery o których pisałem są podłączone do monitorów LCD Belinea
101570 - jakość obrazu nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Nie
porównywałem do jakichś wypasionych kart, bo nie o to tutaj chodzi
- ważne, żeby obraz był ostry, bez jakichkolwiek rozmyć czy
przebarwień. I taki właśnie jest. Użyszkodnicy tych komputerów są
najbardziej zadowolonymi ludźmi w całej firmie - wszyscy zazdroszczą
im komfortu pracy.

> Jak w nich wygląda dzielenie pamięci?

Nie mam pojęcia jak to jest w ASROCK-ach, więc napiszę o
wspomnianych FIC-ach.

W BIOS-ie są dwie opcje dotyczące zarządzania współdzieloną
pamięcią:
AGP Aperture Size: 4MB/8/16/32/64/128/256/512/1GB - klasyczna
funkcja dostępna w każdym BIOS-ie na płytach bez karty graficznej.
Nie ma żadnego wpływu na pamięć RAM podczas normalnej pracy, a
jedynie podczas ładowania dużych tekstur itp.

VGA Share Memory Size: 16MB/32/64. W zależności od ustawienia maleje
ilość dostępnej pamięci. Jeśli ustawię 64 MB, to pozostaje 192 MB i
Windows XP już wyraźnie odczuwa ten ubytek. Minimalne ustawienie to
16 MB i nie wpływa jakoś znacząco na wydajność systemu. Pewnie przy
512 MB w ogóle nie ma co sobie tym głowy zawracać. Ustawienie tej
opcji wpływa od razu na to co pokazuje BIOS. Przykładowy komunikat
testu pamięci podczas bootowania (przy ustawieniu 16 MB Share Memory
Size) wygląda tak:
Memory Testing: 245760 K OK + 16 M shared memory
Windows XP pokazuje 240 MB dostępnej pamięci.

Mam nadzieję, że pomogłem :)

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/