Re: Stara płyta jaki RAM?

Autor: Maciek <maciekb_at_go2.pl>
Data: Thu 23 Sep 2004 - 12:03:41 MET DST

Dnia 2004-09-22 13:02, Użytkownik ted napisał:
> ramy typu PC66, PC100 czy też PC133 i nie wiem co wybrać. Na chłopski rozum
> pierwsze co mi się nasuwa to kupic PC66 ale płyta ma zworki opisane ( Turbo
> Pin Selector ), którymi mozna ustawiać częstotliwość 66/100 czy też 100/133
> MHz ( no i właśnie częstotliwość czego? - opis płyty lakoniczny i nic nie
> mówiący ). Ponieważ FSB mogę ustawiać w BIOSIE w zakresie 66,75,83,100 i 133
> MHz oraz auto więc moje pytanie brzmi czy mogę ustawić w biosie FSB 66 ( i
> procesor pracuje niepodkręcony ), a na płycie ustawić np. 133 ( zworka
> opisana Turbo Pin Selector )?
Nie. Te zworki robią to samo co ustawienia w BIOS, więc jak ustawisz
zworkę na 133 to będziesz miał fsb=133.

> Jak skonfigurować tę płytę z tym procesorem by była
> jak najwydajniesza?
Nie da się - ta płyta nie ma opcji wydajnego działania ;-)
Wiem, bo mam identyczną tylko z Celeronem 466. Niestety użyty w niej
chipset Via jest tragiczny. Szkoda, że nie kupiłeś czegoś na BX'ie.

--
Pozdrawiam
Maciek