Win2000 - Instalacja z dysku

Autor: <kemoto_at_o2.pl>
Data: Wed 22 Sep 2004 - 13:36:03 MET DST

Witam!

Otóż chciałbym wiedzieć czy jest możliwe zainstalowanie systemu Windows2000 z dysku twardego. Sposobów widzę dwa:
1.Z poziomu systemu Windows2000 przez uruchomienie pliku winnt32 w katalogu, w którym są instalacyjne pliki (skopiowanym z płytki). Wtedy instalator nadpisuje pliki systemowe, restartuje, zgłasza niepoprawność danych na partycji systemowej (zaznaczonej jako aktywna-domyślna partycja na której instaluje się Win2000) i informuje o konieczności sformatowania jej, po czym "dojeżdża" do końca instalacji bezproblemowo.
2.Z poziomu systemu ładowalnego z dyskietki startowej, po uprzednim sformatowaniu partcji aktywnej w jakimś menedżeże dyskowym, np.PartitionMagic (bootowanym z dyskietki). Jest to konieczność gdyż menedżery dyskowe takie jak PartitionMagic oferują możliwość formatowania partycji w formacie NTFS, obsługiwanym przez Win2000.

Interesuje mnie ten drugi sposób właśnie.
Za "ofiarę" doświadczeń obrałem sobie MS-DOS, np. ver.7.0. Linux pewnie byłby lepszy, ale ma problemy z czytaniem partycji NTFS. Otóż rzeczony wyżej 16-bitowy MS-DOS jak wszyscy wiecie nie potrafi przeczytać partycji NTFS, ale jest program 32-bitowy, który potrafi się uruchomić jako 16-bitowy - jest to NtfsDos (ver.5). Po przygotowaniu dyskietek z NtfsDos-em pod Win2000, przystępuję do zasadniczej części operacji, czyli jak wspomniałem w pkt.2 format aktywnej partycji w menedżeże, restart, uruchomienie DOS-a o pod nim NtfsDos. I tu kicha: nie potrafi on właściwie podmontować właśnie aktywnej partycji ( Wyświetla komunikat tej treści: Attempt to mount partition at 0x80:1 failed! ), co jest równoznacze z przeliterowaniem woluminu d:(pod Win2000) jako c:(pod MS-DOS),etc. A tym samym niemożności poprawnej instalacji systemuWin2000 (musi być instalowany na aktywnej partycji, bo nie zastartuje).
Zastanawiające jest to, że jak nie sformatuję aktywnej partycji w menedżeże, tylko od razu załaduję MS-DOS i uruchomię NtfsDos to właściwie rozponaje on partycję aktywną. Z tym, że rzecz jasna instalator (albo WinBootLoader-tak się to nazywa?) przerywa instalację twierdząc, że partycja jest uszkodzona albo wymaga sformatowania wymuszając restart.
Ale może się mylę i nie tędy droga.

Sposob w pk.1 jest o tyle niedobry, że wymaga ingerencji użytkownika w momencie potwierdzenia formatowania partycji. Ponieważ opracowuję metodę instalacji systemu z dysku bez żadnego udziału użytkownika, więc zależy mi na tym by instalator nie żądał potwierdzenia formatowania, a już różne wpisy w pliku unattend.txt próbowałem i nic.

Czekam na sensowne sugestie.
I nie piszcie proszę o możliwości instalacji z bootowalnej płytki CD