Re: Kolejność BOOT-owania bez wchodzenia do BIOS-u

Autor: rosi <keyser.sozeNOSPAM_at_interia.pl>
Data: Wed 22 Sep 2004 - 13:31:07 MET DST

Dnia 2004-09-22 11:25, Użytkownik Tygrysek napisał:

> Wiatm!
>
> Mam taką zagwozdkę: BIOS zabezpieczony hasłem, komputera rozkręcić nie
> mogę, BOOT-owanie ustawione z C:, na C: zainstalowany WinXP na FAT-32.
> Muszę zBOOTować z CD. Jak mam to zrobić?

przeczytaj polecenia na glownym ekranie startowym zaraz nad numerem
seryjnym BIOSu... wiele plyt ma menu wyboru napedu do bootowania, np. u
mnie to klawisz Esc, a u kumpla F8 zaraz po wykryciu procesora... casem
to sa kombinacje... w instrukcji tez cos powinno pisac na ten temat...

inna metoda jest serwis www.bios.pl, na ktorym znajdziesz narzedzia do
wykrywania hasel w BIOSie na podstawie sumy kontrolnej, ale sa
przynajmniej 2 minusy: 1. czasem wykonuja polecenie Clear CMOS, co
resetuje ustawienia BIOS (nie kasuje go); 2. dzialaja pod DOSem, co moze
byc utrudnione ze wzgledu na sekwencje startowa i znajomosc DOS przez
wspolczesnych...