VIA + Speedtouch + neostrada? [dlugie]

Autor: gl12d4 <gl12d4.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 22 Sep 2004 - 12:07:15 MET DST

        Witam Szanownych Grupowiczów.

        Przez kilka dni wertowałem google(PL), niusy google(PL), mnóstwo
forów i mimo, że były podobne problemy, to jednak nie pasowały ściśle
dokładnie do mojego, więc postanowiłem uderzyć do Fachowców, bo wydaje mi
się, że problem jak najbardziej sprzętowy.
        Od pewnego czasu jestem szczęśliwym - bez sarkazmu :) - posiadaczem
Neostrady 128 (96kbps/160kbps) wraz z modemem SpeedTouch 330 USB ADSL, ale...

Objawy:
Po pewnym czasie połączenia (kilkadziesiąt minut, a przy Kaziee czy Quaku
jeszcze wcześniej) komputer zaczyna straaaasznie mulić. Niemożliwe staje się
korzystanie z podstawowych aplikacji, pasek windowsowego Menu Start otwiera
się kilkanaście sekund, a po dłuższym czasie spowalnia się nawet zegarek
windowsowy w tray'u (po restarcie czas wraca do normy). Po odłączeniu
połączenia internetowego komputer ożywa jak gdyby nigdy nic. Z początku
myślałem, że to wina "zgrzybiałego" kompa, ale po podłączeniu na tej samej
linii tel. tego samego modemu do nowszego komputera mam TO SAMO! Dla
jasności - nie łączę się softem TPSA i warto wspomnieć, że nie pojawiają się
żadne bluskriny, system zwolniony do granic, ale &#8222;pracuje&#8221;.

Sprzęt I:
k6-II 3x100Mhz, Shuttle HOT-591P, 128MB SDRAM CLS2 100MHz, kontroler Minta
3xUSB (na każdym takie same objawy) , 3GB Seagate z włączonym DMA, Riva 128
4MB, zasilacz noname 200(?)W, Win98.
Sprzęt II:
Athlon XP 1700 11x133MHz, Shuttle AK-32A, 128MB SDRAM CLS3 133MHz, USB na
płycie (na każdym zawisa), WD 40GB 8MB 7200 obr., Geforce 2MX 200 64MB TV
out, Codegen 300W, Win98 i XP Pro (na obu Windowsach te same objawy).

Jakieś sugestie?
- VIA gryząca się z modemem? (poinstalowane 4w1),
- Modem? (zarówno na sterach z płyty Neo i nowszych z www producenta),
- zasilacz (w obu przypadkach gówniane)?.
Jedna z rad jaką znalazłem w sieci (która pomogła na podobne, ale nie
identyczne problemy) nakazywała zmienić konfig USB (bulk/iso), ale w opcjach
mojego modemu to jest nieaktywne...

Pozdrawiam.
Gl12d4