Re: czy potrzeba dodatkowych wiatraków?

Autor: Mad <musiol-chyba.wiesz.ze.tego.tu.nie.ma_at_neostrada.pl>
Data: Tue 21 Sep 2004 - 19:16:42 MET DST

Użytkownik <muza3@go2.pl> napisał w wiadomości
news:cip88s$kq7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Montuje PC
> z AMD 2600+
> bedzie miał 2 dyski
> wypalarke DVD
> na procesor mam wiatrak Whisper Rock IV i tylko to.
> Czy to wystarczy, jesli troche podkręce procka?
> Czy musze koniecznie instalować jakieś dodatkowe wiatraki w obudowie
> na wlocie lub wylocie?

Ja mam Bartona 2600+ podkręconego przez FSB 185 MHz na 2800+. Procesor
wyposażony jest w boxowy wiatrak i radiator. Wg programu MBM5 temp. w idle
procesor/ system to 46/31 oC (wykorzystuję program CpuIdle), w stresie 71/35
oC. Temperatura procesora w stresie może wydawać się dość wysoka, ale jest
to pomiar z jego środka, a nie z termistora dotykającego podstawy (wtedy
odczyty byłyby o 10-15 oC niższe). Płyta główna to Gigabyte GA-7N400Pro2
wyposażona tylko w radiator na mostku północnym. Zasilacz (nie pamiętam
nazwy) ma 12 śmigło wyciągające powietrze z obudowy. Oprócz tego w
komputerze jest tylko wiatrak na karcie graficznej Ati Radeon 9600 Pro.
Temperatura dysku SATA 120GB wg SiSoft Sandra to ok. 43 oC. Wg mnie
montowanie oddatkowych wiatraków jest zbędne.

Pozdrawiam
Mad