Re: jaki tuner sat. polecacie

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 21 Sep 2004 - 15:02:11 MET DST

Rafal <rafal@pc-net.nospam.pl> wrote:

> wiem ze kazdy ma oprogramowanie do ogladania tv

            O standardowym raczej zapomnij - jest do d*y i nie ma co ogladac
w PL, zwlaszcza po to tym jak niespodziewanie zakodowano caly TVN - IMO
chore biorac pod uwage ze to telewizja zyjaca z reklam i nie majaca wlasnej
platformy cyfrowej.

> ale są tez oprogramowania do dekodowania innych programow i pewnie nie na
> kazdym tunerze dzialaja

            Frontendow nie jest tak duzo i niemal kazdy dobry soft obsluguje
wszystkie liczace sie na rynku. Z tym ze najwiecej jest do SkyStarow [np:
nasz rodzimy SkyView tylko do kart na B2C - sa dlugo na rynku i to porzadne
karty.

> i dlatego pytam jaki polecacie?

            Masz zamiar dlugo i namietnie ogladac TV, zwlaszcza na TV z
komputerem dzialajacym tylko jako tuner? W takim razie najlepiej SkyStar
1.3, ale to spory wydatek. Jesli bedziesz ogladal raczej sporadycznie
uzywajac jako dodatkowy TV w przypadku walki o pilota i bezstratny
magnetowid z mozliwoscia montazu itp. to najlepsza relacje cena/mozliwosci
ma chyba SkyStar2. Pamietaj tylko zeby brac wersje 2.6 B/C - starsze maily
za maly radiator i potrafily sie grzac. Ja tam ze swojego SS2.6C jestem
zadowolony - choc z ustawieniami itp. jest troche zabawy i to nie to samo
co stacjonarny tuner [posiadam w domu jeszcze tuner cyfrowy i analogowy
wiec mam porownanie] to do dwu wyzej wspomnianych zastosowan nadaje sie
swietnie.
            Acha - SkyStar nie ma ukladu dekodera sprzetowego wiec do _wszystkich
_ bajerow potrzebuje dosc mocnej maszynki - na poziomie AXP1600+ w gore i
grafiki co najmniej z MC, lepiej MC+iDCT. Oczywiscie na slabszym sprzecie
tez dziala, ale potrafi sie przycinac.

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85