Moje boje ... z kompem oczywiście

Autor: MarekZ <mzural_at_op.pl>
Data: Mon 20 Sep 2004 - 23:00:05 MET DST

Witam

Od dłuższego czasu walczę z pewnym zestawem komputerowym ( walka polega na
tym że ja chcę żeby działało bezproblemowo a komp oczywiście żeby nie : ) )
a konkretnie :

1. zaczęło się od kupna dodatkowego większego dysku : WD 80 GB w zestawie :
zasilacz Mode Com 300 W, dysk Fujitsu 15 GB, karta grafiki GeForce 440 MX -
64 bitowa, płyta główna Biostar M7VIP, procesor Athlon 1600+ ( chłodzenie
Titan ), RAM 256 ( 333, CL 2,5 ), CD Asus 50x ( po wypadku tzn. rozsypaniu
się płyty w napędzie ) oraz combo LG, dwie karty sieciowe Realtek

Objawy : ogólne przymulenie systemu oraz zamrażanie się systemu ( Win Xp )
po jakimś przypadkowym czasie ( od kilku minut do kilku dni ).Ponowne
włączenie było możliwe jak komp trochę ostygł ( ? ) Po różnych kombinacjach
( żeby nie było za łatwo po drodze nastąpiła dokładka 512 RAM TwinMos ) i
reinstalkach ( coby software wykluczyć ) problem na jakiś czas został
rozwiązany przez wypięcie dysku Fujitsu.
Kolejne problemy, które wystąpiły to nie były zamrożenia tylko restarty (
tzn. zwisy ale w Windzie opcja była zaznaczona : ) ) ale nie w przypadkowych
momentach tylko w trakcie korzystania z konkretnego oprogramowania ( ? ).Po
różnych kombinacjach i reinstalkach ( : ) ) problem został rozwiązany
poprzez wymianę płyty głównej na Asusa A7V600.
Niestety to nie koniec. Aktualnie występuje inny ciekawy problem a w
zasadzie 2 :
1. co jakieś włączenie ( nie ma reguły ) nie działa klawiatura i mysza - z
tym że po kolejnym restarcie już działa ( reguła )
2. błędy przy odczycie z napędów i dysków ( płyty sprawdzane w innym
kompie - na pewno bez błędów ) występujące losowo dość często.

Jeżeli chodzi o problem 2 to w zasadzie znam przyczynę : dodatkowa pamięć
512 MB ( wiem bo jak ją wyjąłem to dopiero mogłem Win XP wraz z SP 2
zainstalować : ) ).

Podsumowanie : proszę o jakieś sugestie dotyczące problemów z myszą i
klawiaturą. Czy problemy z RAM-em mogą mieć wpływ na ich działanie ? Miał
ktoś już podobny problem ?
Następni podejrzani na mojej liście to :

2. przegrzewający się procesor ( w stanie spoczynku ma 55 C a jak się
rozbuja to i 78 C ) - chociaż system chłodzenia sprawia wrażenie
wystarczającego ( teoretycznie )
3. zasilacz ( był wymieniony za jakiegoś Codegena ale jak to mówią zamienił
stryjek ....itd. )

Najważniejsze jest dla mnie rozwiązać problem z zawieszającą się klawiaturą
i myszą bo z pamiecią i prockiem to tylko kwestia czasu i pieniędzy : )

Pozdrawiam
MarekZ