Re: Pojedynczy dysk, a macierz

Autor: ZAQ <ZAQx_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 21:15:08 MET DST

Shooter napisał(a):

> To nagrywaj kompresujac jakims mjpeg i nie bedzie problemu. Poczytaj

To nie takie proste:) Kompresując film w PALowskiej rozdzielczości za
pomocą DivX w VirtualDubie uzyskuję średnią prędkośc 10 - 15 klatek na
sekundę. Dopiero używając kodeków o mniej skomplikowanych algorytmach (jak
np. MPEG 2) uzyskuję te minimalne 25 klatek i możliwa jest wtedy kompresja
filmów w locie. Ale:
- kompresując stratnie MPEG 2, a potem DivX uzyskuje się gorszą jakość
obrazu niż samym DivX,
- o jakiejkolwiek pracy na komputerze zajętym nagrywaniem (np. Johnny'ego
Bravo:) można zapomnieć, ale nawet i to nie gwarantuje, że film nie straci
paru klatek.
Póki co nagrywam w PAL/2 ale na nowym sprzęcie wolałbym móc robić to "w
pełni".

Dyskusja staje się trochę offtopiczna, a ja chciałbym poznać odpowiedzi na
resztę pytań z pierwszego postu w tym wątku. Może ktoś mi pomóc?

        Pozdrawiam,
        Paweł