Re: Legalnosc instalacji Windows w firmie przez kogos -Pomocy!

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 15:27:10 MET DST

macminer wrote:

> Licencja nie może być sprzeczna z prawem miejscowym. Gdyby tak nie
> było, z założenia byłaby nieważna - bo nie można sporządzać umowy
> cywilnej sprzecznej z prawem. Tak więc mogę kupić i używać.
No nie możesz, to jest fragment EULI na który musisz się zgodzić aby
zainstalować produkt:

"Oprogramowanie jako składnik komputera - przekazywanie. NINIEJSZEJ LICENCJI
NIE WOLNO WSPÓŁUŻYTKOWAĆ, PRZEKAZYWAĆ ANI UŻYWAĆ JEDNOCZEŚNIE NA INNYCH
KOMPUTERACH. OPROGRAMOWANIE jest licencjonowane z KOMPUTEREM jako pojedynczy
zintegrowany produkt i może być używane jedynie z KOMPUTEREM. Jeśli
OPROGRAMOWANIU nie towarzyszy SPRZĘT, Licencjobiorcy nie wolno używać
OPROGRAMOWANIA. Licencjobiorca może przekazać na stałe wszystkie swoje prawa
udzielone na mocy niniejszej Umowy Licencyjnej jedynie w wyniku sprzedaży
lub przekazania KOMPUTERA, pod warunkiem, że nie zachowa żadnych kopii,
jeśli przekaże OPROGRAMOWANIE (w tym wszystkie części składowe, nośniki i
wszystkie uaktualnienia, niniejszą Umowę Licencyjną i Certyfikat
Autentyczności), a odbiorca zgodzi się przestrzegać postanowień niniejszej
Umowy Licencyjnej."

Zwróć uwagę na "a odbiorca zgodzi się przestrzegać...)
Czy uważasz że gdyby to było niezgodne z prawem nie zostałoby do tego czasu
nie podważone?

JM