Re: Taśmy do dysków i kontrolery

Autor: Mikee <mpazur_at_o2.pl>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 06:38:12 MET DST

Dnia Thu, 16 Sep 2004 15:11:53 +0200, na pl.comp.pecet napisałeś(aś):

> Cześc. Mam pytanie. Lepiej podpiąć dwa dyski do jednego kontrolera, czy
> każdy do osobnego?mam dwa ata-133. Jeśli druga opcja jest lepsza, to mam
> kolejny problem bo taśmy nie wystarczy,a wygląda to u mnie tak:
> ---DVD
> ---CD-RW
>
> ---D1
> ---D2
> A nie da się przepiąc D1 zamiast DVD bo na dole obudowy nie ma kieszeni.
> Ciekaw jestem czy są kable z większą odległością między wtyczkami do
> dysków.To by mnie ratowało. 1 kontroler:DVD+D1, 2 kontroler:CD-RW+D2. Help!

Lepiej jest:
-D1 (z partycja systemowa)
-CD-RW

-D2 (z partycja swapu)
-DVD
Niemozliwy jest odczyt z dysku master podczas odczytu z dysku slave. Tak
samo z zapisem i innymi kombinacjami. Inna sprawa, jesli masz naped nie
pracujacy w UDMA albo pracujacy na niskiej czestotliwosci ATA (33).
Urzadzenia podpiete po jeden kanal musza pracowac w trybie ATA
najwolniejszego. Jesli dysk ATA-133 pracuje jako ATA-66 to nie ma straty,
ale ATA-33 byloby za malo. Sprawdz: przekopuj duzy plik miedzy dyskami
podpietymi na roznych, a pozniej tym samym kanale. Prawie dwukrotna roznica
czasu kopiowania. Jesli masz malo pamieci to podczas uruchamiania wiekszych
aplikacji z dysku z systemem, winda zacznie przenosic niepotrzebne
biblioteki do swapu i , jesli swap jest na kanale gdzie system, zatrzyma to
odczyt uruchamianego programu.
Oprocz tego nagrywarka nie powinna nagrywac plikow z dysku, ktory jest na
wspolnym kanale, chciaz wieksze znaczenie mialo to kiedys. A jesli swap
jest podpiety po ten sam kanal co CD-RW to dlugi odczyt lub zapis do swapu
przez system moze zatrzymac nagrywanie.
Mikee