Re: Zamiana dysku

Autor: TomGl <tomgl_NO_SPAM__at_go2.pl>
Data: Thu 16 Sep 2004 - 15:54:41 MET DST

Michał wrote:

> Nie mogę komputer juz oddalem

Trudno

> Tak poprawnie wykrywal. Ale nie pamiętam, czy na którym był kontrolerze,ale
> na pewno był MASTER.
> To z drugiego kontrolera nie pójdzie?
> Jak zlokalizować, który na płycie kontroler jest pierwsz. Jeżeli mam ATA 100
> (niebieski) - on będzie pierwszy, a jak nie ma oznaczenia kolorów?

Opis lokalizacji na plycie juz dostales. Ja pytalem jak BIOS rozpoznaje
ten dysk, wiec skoro wiesz jak sprawdzic, ze jest MASTER, to pewnie
wiesz rowniez jak sprawdzic na ktorym jest kontrolerze.
Nie opieraj sie na ustawieniach zworek, tylko na tym co BIOS pokazuje.
Zalecane jest PRIMARY MASTER. SECONDARY MASTER, tez moze byc, jak
rowniez kazde inne ustawienie, ale niektore plyty maja z tym problem.
Profilaktycznie ustaw tak jak zalecilem.

> A jaki to ma wpływ. jeżeli powiedzmy w BIOSIE mam najpierw dyskietke, potem
> IDE 0, a koniec CD-ROM, to jezeli nie najdze systemu na pierwszych
> urządzeniach (tu Stacja) a to powinien znalesc na dysku.
> Czy o to pytałeś?

Hmmm ma istotne znaczenie. Wczesniej nie napisales jakie masz
ustawienie. A skoro dysk moze byc na drugim kontrolerze, to IDE-0 jest
bledem. Powinno byc IDE-2 :) (ozcywiscie, dla urzadzenia master).

Pozdrawiam

--
TomGl