Re: Czy pamiec 333 = 266

Autor: Maxiuca <maxiuca_at_poczta.fm>
Data: Thu 16 Sep 2004 - 15:05:37 MET DST

> Właśnie wymieniam pamięć i tak się zaczołem zastanawiać. Czy kupić sobię
> pamięć 266 CL 2 czy 333 CL 2,5. Zaczołem więc liczyć i o to co uzyskałem.
>
> Dla ułatwinia przyjmuję że częstouliwość pamięci jest nie w MHz ale Hz
mniej
> zer :)
>
> dla pamięci 266 CL równa się 2 czyli zwłoka to 2/266 s a więc tracę 1/133
> sekundy na czekanie.
>
> dla pamięci 333 CL mam 2,5 czyli zwłoka wynosi 5/666 czyli marnuję w
> przybliżeniu 1/133 sekundy.
>
> Wychodziło by mi więc że to jest to samo. I tu mam pytanie które pamięci
> [...]

Polecam lekture:

http://www.corsairmemory.com/main/trg-cas.html

http://www.dewassoc.com/performance/memory/cas_latency.htm

A podsumowując: lepiej mieć większe FSB niż o 0,5 mniejszy CAS...

A co do zarabiania to raczej nie licz na to, bo przecież do płyt np na kt266
można wrzucić DDR400. Jeśli chodzi o ramy to zarobić teraz można tylko na
starych SDRach (tych co je BXy widzą)

--
Pozdrawiam,
Maxiu