lcd a oczy

Autor: danonwoj <wdaniun_at_MAPSo2.pl>
Data: Wed 15 Sep 2004 - 17:47:33 MET DST

witam,
zastanawiam się czy lcd są o wiele lepsze od dobrych crt jeśli chodzi o
oczy. Co jest papką marketingową a co nie.. LCD miały nie promieniować
prawie wcale, a się okazuje,że tanie lcd emitują (a raczej podejrzanie
lekkie) podobne promieniowanie co dobry crt. Czy jeśli ktoś ma dużą wadę
wzroku (minusy), to czy kupno lcd coś zmieni? Oczy mnie nie bolą, ale mam
wysoką wadę. Dopiero jak siedzę przy kompie ponad 3 h to zaczynają boleć, i
to bez odpoczynków; z odpoczynkami mogę dużo. Oczy mi nie łzawią.
    Stoję przed wyborem kupna monitora i zastanawiam się nad:
1) kupnem 17" na diamontronie; sprzedaje ją za 2-3 lata, aż lcd 17"-18"
spadną do przyzwoitego dla mnie poziomu + matrox
2) kupnem 19" na diamontronie; wtedy ma mi wystarczyć na długie lata (3-5);
+ matrox;
3) kupnem 17" lcd belinea (bo dobry stosunek cena/jakość), ale bez dvi +
matrox;
Kupno 15" lcd trochę mnie nie urządza, bo lubię czasem oglądać filmy, ale
jeśli okaże się, że warto kupić lcd,to... zresztą jak już wydać, to wydać
(17").
Co poradzicie? Nie gram. Głównie programy, czasem cad, office, filmy itp.
    Moim zdaniem lcd powoduje, iż oczy się mniej męczą,ale czy pracujemy na
crt czy na lcd,nie ma wpływu na wadę wzroku, a raczej na stan samego oka..
wpływ na wadę wzroku ma częste odpoczynki..czy mam rację?
pzdr,
<wojtaS>