Re: krotkie pytanie o plyte glowna pod amd 2800 xp

Autor: Mikee <mpazur_at_wp.pl>
Data: Wed 15 Sep 2004 - 00:34:29 MET DST

> ktora z tych plyt polecicie bardziej? warto doplacac te 50zl?
> Asus A7N8X-X (nVidia nForce2 400) 279zl
> Asus A7N8X (nForce2 SPP dual channel) 335zl

Mam Asusa A7N8X. Nie znam tej drugiej, ale kupujac ta sprawdz wersje plyty.
Sa dwie: PCB 2.0 i PCB 1.06. Wersje sa niekompatybilne (BIOS!), a PCB 2.0 daje
wieksze mozliwosci uzywania ACPI (zarzadzanie energia: sposoby wlacznia przez
np. sygnal z modemu czy klawiatury, rozne sposoby uspienia - hibernacja, to RAM
itp.), przetaktowywania i coś tam.
W ogole jestem bardzo zadowolony. Stabilna przy 466 Mhz FSB (z Chieftekiem
420W i Bartonem 2500), BusMaster bez żadnych problemow na wszystkich PCI i
niezaleznie od kontrolera HDD (ATA, do 133), LAN, audio przemilcze (ale zawsze
6 kanalow, mozna wylaczyc z BIOSu), USBx8 (polowa 2.0), wiele dupereli np. naprawde
dzialajaca autoregulacja obrotow wiatraka na procesorze w zaleznosci od temperatury.
 W BIOSie regulujesz wszystko, co mozna sobie wyobrazic.
Nie jest to nowy model, ale wybralem sposrod wszystkich dostepnych rok temu
na rynku, a mialem mozliwosc testowania kazdej jaka chcialem.
Aha! Barton 2500 chodzi jako 3200 (400 FSB) bez zadnych cudow (1,65V).
Mikee