Napięcia faktyczne podawane przez zasilacz

Autor: =Marcos= <marcos_at_terefere.NOSPAMNOSPAM.com>
Data: Tue 14 Sep 2004 - 21:22:47 MET DST

Hejho!
Od jakiegoś czasu szukam winowajcy zwisów, restartów i BSOD.
Ostatnimi czasy najbardziej prawdopodobnymi winowajcami są:
- zasilacz Codegen 300W
- ECS K7S5A
Dzisiaj spojrzałem sobie na napięcia logowane przez Motherboard Monitor 5 i
oto, jakie zakresy napięć zapamiętał przez ok. 5min. działania:
+12V = 12.46 do 12.78
-12V = -11.75 do -11.69
+5V = 4.80 do 4.88
-5V = brak odczytu

Szczególnie przy +12V różnica napięcia jest dosyć duża. No i piszę dzisiaj
przede wszystkim, żeby zapytać - jakie wahania napięć podawanych przez
zasilacz są akceptowalne i jakie odstępstwo np. od 12V jest w granicach
normy?

Aha, ostatnio zdejmowałem radiator chipsetu K7S5A i zdjąłem trochę kleju
oraz przesmarowałem pastą, ale niewiele pomogło :/ Wystarczy włączyć
ściąganie dużej ilości nagłówków z grup dyskusyjnych, puścić film z CD i
otworzyć 10 okien IE, żeby zaliczyć zwis...

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]