bios nie widzi dysku na kontrolerze SATA

Autor: minim <pppddd1_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Tue 14 Sep 2004 - 18:11:55 MET DST

płyta ASRock K7S41
slot 1: Silicon Image Sti 3112 SATARaid Controller
do niego podłączony Raptor (WD36)

jak mi poskładali kompa, to miałem tak że jak bios się pojawia, u góry stare
dyski i na dole miałem info o tym RAIDzie że raptorek ładnie zauważony
można z niego bootować, widać go w ustawieniachj biosu itp.
pewnego razu, to się zmieniło i już ani widu ani słychu po Raptorze
zaistalowałem XP na starym dysku i tutaj już spokojnie jest wykryty
dysk widoczny jako ostatni (G:) wszystko ładnie działa
jednak "w biosie" nadal nie ma :/

w panelu sterowania mam "Silicon Image ATA Controllers"
a tam zakładka "Flash BIOS" z pustymi polami (wszystko "Unknown")
no to znalzłem:
-bios http://12.24.47.40/display/2n/kb/article.asp?aid=10443&s=1
-upychacz tego biosu http://12.24.47.40/display/2n/kb/article.asp?
aid=10479&s=1

ale to nie działa bo po "loading bios" (po tym jak wpisze "updflash r4247bin"
w DOSie) uparcie twierdzi że jest coś nie tak z plikiem (jaki błąd i hexy)
a sprawdzałem na 3 różnych dyskietkach i jeszce plik biosa ściągniętym z kąd
inąd (też r4247.bin), nadal to samo
sam UPDFLASH wykrywa kartę, ale już na niej nie znajduje żadnych informacji o
biosie (...czy co tam jest)

..jakieś pomysły?