Re: Piracie czy ci nie zal......

Autor: Konrad Kwiatkowski <keyvis_at_friko2.onet.pl>
Data: Tue 14 Sep 2004 - 13:34:19 MET DST

"Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> wrote in message

> Tak też myślałem, stąd moja reakcja na twój post. Wielu prawników
> wypowiadało się nt. legalności utworów MP3 w różnych aspektach tego
> zagadnienia. Jak pisałem wcześniej: opinie są bardzo podzielone i
> raczej większość z nich przychyla się do tego co napisał Andre.

No nie calkiem Andre mial na mysli nie ogolnie format MP3... i skladowanie w
nim legalnie posiadanych utworow - tylko posiadanie sciagnietej z internetu
kolekcji MP3.

> Dokładnie, dlatego ostatnio zaczęto odchodzić od plików MP3 jako od
> czegoś, co z założenia jest nielegalne.

Ale przeciez tak juz jest od dawna... to chyba jedynie na samym poczatku
moze bylo inaczej - i jest to zupenie zrozumiale i normalne, ze MP3 z
zalozenie nie mozna traktowac jako nielegalne :-)

> W wielu najnowszych wypowiedziach prawników słyszałem porównanie
> pliku MP3 do nagrania na taśmie magnetofonowej. Posiadanie czegoś takiego
> nie oznacza od razu łamania prawa.

To rowniez jest dosc oczywiste... ja myslalem, ze chodzilo Ci o
interpretacje naduzywajace pojecia "wlasny uzytek osobisty" jakie sie
zdarzaja... a takie uwazajace MP3 z zalozenie za nielegalne to oczywiscie
sie smieszne i wziete z powietrza - przynajmniej w swietle polskiego prawa.

Pozdrawiam,
Konrad