Re: Chlodzenie CPU samym radiatorem

Autor: Coach <_at_>
Data: Tue 14 Sep 2004 - 01:21:37 MET DST

Dnia Mon, 13 Sep 2004 19:33:47 +0200, Sniper napisał(a):

> Bardzo mnie zaciekawił ten filtr dla alergików. Możesz napisać coś
> więcej? Co to, jak to wygląda, z czym to się je? Akurat niedawno
> zaliczyłem temat konstruowania filtrów do swojej obudowy, więc
> chętnie podłapię twój patent. TIA.

To nie jest patent, tylko pomysł, nigdy nie budowałem prototypu.
Filtry dla alergików to spore urządzenia przystosowane do usuwania z
powietrza pyłków, grzybów, odchodów roztoczy i innych takich.
Są przeważnie aktywne, to znaczy zasysają powietrze i co ważne -
wydmuchują. I ten wydmuch można wykorzystać.

Niestety, rozwiązanie do domowego PC się nie nadaje - filtr jest spory,
i miał byś dodatkową skrzynię koło kompa (w tym momencie bardziej opłaca
się zainwestować w chłodzenie cieczą - cichsze, wydajniejsze i tańsze).

Jeśli chcesz zastosować wkładki z filtrów - zapomnij. Coś co wyłapuje
cząsteczki wielkości liczonej w mikronach wymaga silniejszych wiatraków
niż te komputerowe.

Swego czasu sam chciałem sobie zrobić filtry kurzu, ale materiały albo
zaburzały cyrkulację powietrza, albo nie filtrowały.
W końcu użyłem jakiejś wełnowaty wyprutej z "ekologicznej oddychającej
poduszki" nabytej w czasach początku akwizycji prezentacyjnej - ten filtr
działał - łapał co większe koty i nie zaburzał przebiegu powietrza.
Ale najgroźniejsze drobne cząstki nic sobie z tego nie robiły i dalej
kleiły się do wiatraka. A czyszczenia było dwa rasy tyle - i komp, i
filtry.

Aktualnie obudowa stoi otwarta (prawie - jest okratowana, gdyż mam go w
zasięgu nóg) i co jakiś czas jest traktowana odkurzaczem, pędzlem do
golenia i sprężonym powietrzem. Najprostrze okazało się jak zwykle
najskuteczniejsze.

c.