Re: Wymiana matrycy w laptopie

Autor: Artur Marianski <artur.marianskiWYTNIJ_TO_at_pf.pl>
Data: Mon 13 Sep 2004 - 21:07:38 MET DST

Witam.

W artykule ci2pm8.9s.1@podolany.art.pl,
niejaki(a): adasiek z adresu <podolany@poczta.wp.pl> napisał(a):
> Michael wrote:
> to zalezy jakiej matrycy tzn. w jakim laptopie;
> matryca jest w obudowie; w tej samej obudowie masz
> lampe podswietalajaca matryce; zatem matryca musi
> stabilnie sie trzymac razem z lampa; osiagniete to
> jest przez srubki i niestety jakis rodzaj tasmy
> klejacej; bawilismy sie w wymiane matrycy w Dellu
> np. i okazalo sie, ze obudowa matrycy jest na
> zatrzaski; trzeba bylo cienkie narzedzie wkladac
> miedzy kawalki plastiku i podwazac to; ogolnie
> podsumuje to tak: ryzykowne;

Zaraz zaraz, chcesz powiedziec, ze w Dellu swietlowka jest na zewnatrz
matrycy ???
No przynajmniej tak rozumie Twoj opis. Swietlowk jest zintegrowana z matryca
(jest w sordku niej) i nie widze innej szansy zeby to dzialalo.
Co do pytania Michaela. Prawda jest, ze kazdy stosuje swoje rozwiazania, ale
nie roznia sie one az taka bardzo. Pierwsze co to musisz sciagnac ramke
matrycy. Jesli nigdy tego nie robiles, to mozesz miec na poczatku pewien
klopot, albo raczej dylemat. Bo praktycznie to ja sie wylamuje z
zatrzaskow:) Tak to moze wygladac, ale jest bezpieczne dla ramki. Najlatwiej
jest podwazac ramke palcami na jej dluzszych bokach i po prostu wyginac na
zewnatrz. I w ten sposob powoli przesuwac sie po calosci (nie radze
przesuwac mocno i bez odrywania palcow, bo ja w ten sposob zarobilem dosc
glebokie wciecie sie plastiku w miesko :>>). A co zastaniesz w srodku to
zobaczysz. Mozliwe ze bedziesz musial odkrecic inwerter, zeby miec dostep do
wtyczki i swobodnie moc ja wyciagnac. Pozniej odkrecic kilka srub
trzymajacych LCD i wszystko. Tylko dokladnie obejrzyj sobie notebooka,
zwlaszcza jak cos nie bedzie chciala ta matryca wyjsc. Czasami sa jeszcze
sruby od spodu calej obudowy matrycy, czyli po otwarciu matrycy zaraz nad
jej zawiasami.
I tak naprawde nie musisz robic nic wiecej.
Acha, przy montazu nowej zadbaj o przylepienie kabla sygnalowego LCD kilkoma
kawalkami jakiejs mocnej tasmy, np. izolacyjnej. Tak zeby tasna rowno i
pewnie przylegala do spodu matrycy. Zapobiegniesz w ten sposob wysunieciu
sie wtyczki z gniazda po jakims tam czasie korzystania z notebooka.

Zycze powodzenia i pozdrawiam.

--
                 Artur Marianski
* Przy odpowiedzi usun z adresu napis WYTNIJ_TO *