Re: Czy znacie sposob na uzycie dysku 40GB na starym laptopie?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 13 Sep 2004 - 12:19:38 MET DST

Użytkownik "Green" <aquarius@aqua.pl> napisał w wiadomości
news:ci3hkc$dhi$1@inews.gazeta.pl
> [...]
> Ponadto zainstalowałem tego BootIt Next Generation
> Uruchomił sie, a opcji wyboru ma "do cholery i trochę"....;P
> Ale to na dużym kompie, gdzie tym sposobem zrobiły się dwa dyski.
> podstawowy 80GB (z Win2000), i ten teraz dodatkowy 40GB(z W98)
> BootIt Next generation daje mozliwość wyboru bootowania systemów.
>
> Gdy dysk 40GB wypiąłem,(żeby go wypróbować na laptopie)
> Win2000 ( na duzym) nie wystartował z braku kompletu dysków -
> jak sie domyslam (co "załatwił" BootIt Next generation)
> :]
>
> Na dalsze próby i eksperymanty zabrakło mi już czasu, niestety.

BootIt - jako że miał on działać na laptopie, a nie dużym komputerze -
powinieneś był zainstalować na tym mniejszym dysku. Duży dysk trzeba
było w ogóle wypiąć na czas instalacji. Teraz go po prostu odinstaluj, a
partycję z W2k ustaw jako aktywną. W razie potrzeby wykonaj też "Std
MBR" w podglądzie MBR dysku.

Jak pewnie zauważyłeś, żeby BootIt działał, musi sobie utworzyć własną
maleńką partycję (8 GB), albo wykorzystać do tego dowolną istniejącą
partycję FAT. Gdybyś instalował go na pustym dysku i pozwolił na
instalację poprzez wizarda (tak, jak myślałem, że zrobisz), to
utworzyłby on na jego końcu właśnie taką maleńką partycję. Ona dla
systemu nie byłaby widoczna. Kolejną sprawą jest instalacja z wyłączonym
trybem "Unlimited partitions" albo późniejsze wyłączenie tego trybu w
opcjach programu, bo - choć jest to bardzo fajne - to mocno komplikuje
uruchamianie systemów; trzeba pamiętać o utworzeniu osobnego menu
startowego z listą dostępnych partycji dla każdej pozycji...

[...]
> Myślisz? że się kopią nawet pod stołem? :)))
> Nie, nieeee... :)
> Ten dysk 40GB Hitachi jest nowy.
> :) no chyba, że "zarażony" został Linuksem jeszcze w sklepie???
> albo przez _obcowanie_ w jednym pudle...? :)

Spodziewałem się, że może "ukryłeś" po prostu te partycje w nadziei, że
się jeszcze przydadzą. Linuks był przecież ponoć jedynym systemem, który
udało ci się na tym laptopie uruchomić ;).

/odpowiadając zmień px na pl/