Re: wybor - LCD 17''

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 17:53:31 MET DST

Proces Zoskaa <zoskaa[to_usu__n]@op.pl> zwrócił błąd:
> Siedze przed monitorem przez całą 24h/dobę

To niedobrze, bo w takim wypadku warto mieć większe możliwości
regulacji.

> co do obrobki foto to czasami się zdaża... częście jednak bedą to projekty w
> AutoCAD.

Nie znam się na CAD, ale zdaje się występują tam często różne cienkie
linie. Jeśli tak, to krytyczne jest zastosowanie albo dobrej karty z
wyjściem VGA (oczywiście najlepiej DVI), albo możliwości regulacji
ostrości.

> "semi-profi" - co to znaczy?

Jak bierzesz czasem pieniądze za obrobione zdjęcia.

> Oglądam dużo filmów, najczęściej w 2 osoby.
> Jakie ma objawy przykre ogladanie filmów przy matrycy TN?

Chodzi o kąty, patrząc trochę z boku zmienia się kontrast a jeszcze
bardziej kolory są zupełnie przekłamane. Przy matrycy tego typu może to
być problem, ale jeśli człowiek nie siedzi za blisko to można to
zaniedbać. Na dwie osoby może być. ;)

> Gram w gry typu GTA, Gothic, NFS

Do tego podobno lepszy jest monitor z matrycą TN+, czyli nie powinno być
problemó z wyborem w cenie poniżej 2kPLN.

> Co to jest pivot?

To możliwość przekręcenia ekranu np. o 90°C, co ułatwia czytanie
formatów drukowanych, na takiej siedemnastce mieści się cała kartka A4 i
zostaje jeszcze margines. IMHO przy monitorach o mniejszych kątach
widoczności to niezbyt praktyczne, bo kolory nie są oddane dobrze na
całej powierzchni.

> Ma GF FX 5200

Raz tylko używałem FX 5200, była firmy Leadtek. Testowałem z monitorem
który jest blisko Twojego zasięgu, NEC 1760NX, nie było różnicy
pomiędzy pracą na VGA i DVI. Możesz zastanowić się nad podobnym NEC 1701
który nie ma DVI. Niestety, na niektórych kartach obraz może być
słabszy. Jakiej firmy to FX 5200? Wadą tego monitora jest niemożność
dużego przyciemnienia. Polecany obok Iiyama E430 jest podobnej klasy,
IMO trochę gorszy. Ja bym zainteresował się też monitorem Belinei
101751, ma matrycę wolniejszą (przy niektórych grach ludzie widzą
smużenie), ale pozostałe parametry lepsze lub podobne. Widziałem kilka
egzemplarzy i każdy miał jakąś skazę obrazu, ale możesz mieć więcej
szczęścia. Przy oglądaniu zwróć uwagę na skazy, a zwłaszcza na martwe
piksele, najlepiej programem testującym oraz na możliwość przyciemnienia
obrazu.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze