Re: jaki szybki komputer

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 22:55:44 MET DST

Grzech wrote:

> musze w ciagu kilku najblizszych dni kupic dwa komputery do 3dstudio i
> autocada. chodzi o zetawy raczej 'budzetowe', a nie o profesjonalne
> stacje. jako stary amd-kowiec myslalem o bartonie 3200 + jakas nforce2
> ultra 400 + giga, albo nawet poltora, ramu. ale athlony xp sie koncza,

Ano koncza sie - sa w zamian Semprony (w sumie to Athlony TB, maja 256
L2), ale narazie marketing robi swoje i wcale nie tak tanie. Chociaz
2800+ za ~580zl jest. nForce2 to fajna sprawa, wiec to akurat ok. A jesli
nie to...

> ewentualnie
> Microstar K8N Neo-Platinum (nForce3 250Gb) socket 754
> i athlon64 3200 (zdaje sie, single channel?)

nForce3 250 i A64 sa i tak piekielnie szybkie wiec nie potrzeba Duala. Ja
bym z pewnoscia wybral ten zestaw.

> co robic... czyzbym byl zmuszony kupic intela?
> moze prescott 3 albo 3,2 LGA + jakas plyta na i915 bylaby lepsza?

Moze tez byc, tyle ze nie wiem jak sie ksztaltuja ceny. Za Intelem
przemawia HyperThreading, ktory niezle spisuje sie w renderingu. Nie wiem
jak z 3dsmaxem, ale inne progsy (Maya, Cinema) wykorzystuja HT.

> problem nr 2 to karta graficzna. potrzebne mi cos o duzej 'raw 3d
> power', shadery mnie nie interesuja... na kompach beda robione
> wizualizacje architektoniczne, chodzi mi tylko o to, zeby grafa
> uciagnela viewporty 3dstudio. najlepszy bylby gf4 jakis, (ciezko
> dostac), jesli radeon, to jaki... w cenie ok 1000 zl, a najlepiej
> mniej

Prawde mowiac nie orientuje sie jakie sa ceny, ale ja bym sie rozejrzal za
starszymi generacjami Quadro (bazujacych na GF3 lub wlasnie GF4) - na
pewno beda sie lepiej spisywaly w viewportach niz inne obecne topowe
modele nie-Quadro.

--