Dysk twardy: IBM Deskstar IC35L040AVVA07-0 - reanimacja

Autor: Matti <mfelusWYTNIJTO_at_tlen.pl>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 14:24:07 MET DST

Czesc wszystkim

Mam problem z dyskiem firmy IBM Deskstar, model IC35L040AVVA07-0, pojemność
41.1GB (dane z nalepki na HDD). Otoz ten dysk wogole sie nie zglasza w BIOS-ie,
mam też kontroler RAID na PCI - tutaj wywala komunikat: Error: Firmware is not
ready (cos w tym rodzaju) a inne dyski bez problemu chodza.

Zatem moje pytanie jest takie: Jak mozna reanimowac ten dysk, aby moc dostac
sie do jego zawartosc i moc skopiowac dane na inny dysk.

PS. Prosilbym o namiary na programy przydatne podczas reanimacji tego
twardziela.

PS2. A propo awarii - poniewaz nie bylo mnie w Polsce od 13 grudnia 2003 do 15
sierpnia 2004, w grudniu gdy jeszcze bylem w domu komputer chodzil bez
problemow, natomiast w sierpniu 2004 gdy wrocilem - musialem odkurzyc komputer
i komputer pochodzil 2 dni bez problemow (nie bylo niepokojacych komunikatow),
po czym twardziel siadl calkiem az do dzis

Hardware: Abit KT7A,AthlonXP 1700+,HDD 40GB,RAM 256MB,GeForce2MX400,SB Live
1024, karta WLAN.

Z gory bardzo dziekuje