Re: Jaka karta graficzna do filmów na starym kompie ?

Autor: JanuSz <jsep1_at_po[wywal_to>
Data: Wed 08 Sep 2004 - 23:24:44 MET DST

Marcin napisał(a):

> Zainstaluj via hyperion to karty AGP będą chodziły na x2. Samo
> włączenie x2 w biosie u mnie na shuttle hot591p nic nie dało.

Szybsze AGP coś powinno dać.

> Kup GF2 MX 400 i będzie git. Niżej raczej nie ma co schodzić z tego
> względu że k6-2 raczej słabo nadawał się do filmów i tylko mocna karta
> mogła go poratować.

Karta powinna tylko obsługiwać tryb nakładek i "mocna karta" nie ma nic
do gadania. Karty ATI miał wspomagania dekodowania MPEG2, co nie ma nic
wspólnego z Divxem. Divxa musi zdekodować procesor.

> Dodatkowo można podkręcić tego k6-2 (mnożnikiem - jest niezablokowany)
> do wartości >450MHz, co w filmach mocno się przyda.

Prawda.

Poeksperymentuj z kodekami, zwłaszcza polecam zestaw filtrów ffdshow -
są efektywniejsze od kodeków, na takim sprzęcie (K6-2 400@450) całkiem
dobrze mi chodziły.