Re: Diody - Problem LAMERA! - Help!!!

Autor: Pafnucy <c-b_at_o2.pl>
Data: Wed 08 Sep 2004 - 01:30:48 MET DST

Halo, in news:chkgac$op6$1@inews.gazeta.pl, Hubert hat geschrieben:

> 1. jaki parametrami powinny sie charakteryzowac diody,
> ktore sa normalnie podlaczane do plyt glownych
> i pokazuja np. prace HDD, power etc. (chodzi mi o 100%
> jednoznaczna identyfikacje (poza kolorem oczywiscie!)???

Są to zwykłe diody i nie ma co nad nimi debatować. Idziesz do sklepu i
prosisz o zwykłą diodę LED koloru czerwonego/zielonego/żółtego (czy co
tam sobie wybierzesz) i będzie działać. Należy tylko pamiętać o tym że
dłuższa nóżka w diodzie to "plus" bo podłączona odwrotnie nie będzie
świecić.

Swoją drogą nie polecam montowania diod super-jasnych niebieskich albo
białych jako kontrolek HDD - u mnie taki patent działał jeden dzień...
po prostu jak zacząłem w nocy oglądać film i ta dioda w rytm HDD
zaczęła migać jak lampa błyskowa to myślałem że szału dostanę;-)))
Błyski w całym pokoju jak ze stroboskopu;-) Musiałem dokonac zamiany na
mniej "agresywną" diodę.

Dioda niebieska jako kontrolka power wygląda ok;-)

> 2. jak nazywaja sie fachowo te mini wtyczki, ktore naklada sie
> na odpowiednie piny na plycie glownej (zeby np. podlaczyc w/w
> diody)???

Trudne pytanie:-) Niektórzy mówią na to "wtyczki do gold-pinów".

--
Cezary 'Pafnucy' Belka
Lepiej przeżyć jeden dzień jak tygrys,