Re: Jaki dysk 80GB SATA?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Sep 2004 - 15:16:07 MET DST

Bartosz Śmigaj :: Bhaarth napisał:

> - Maxtor DiamondMax +9 80 GB (8MB) 6Y080M0 SATA

U mnie sypią się na maksa, zresztą jak większość Maxtorów po ok.
1-2 latach pracy. Wśród kilkunastu takich modeli większość
złapała już bady.

> - Seagate 80 GB Barracuda 7200.7 ST380013AS 8MB Serial ATA

Niegłupie dyski. Ten model wydajnością nie grzeszy ale podobno
nadrabia niezawodnością. Niestety, nie jest tak cichy jak
Barracuda ATA IV. Dopiero większe modele są ciche. Ale chyba
można go polecić.

> - Hitachi DeskStar 7K250 (HDS722580VLSA80) 80 GB Serial ATA

Dużo o nim dobrego w necie, setki pochwał ale smród jaki
pozostał po IBM-ie będzie się jeszcze długo za nimi ciągnął. Ja
bym miał poważne obawy przed jego zakupem, zwłaszcza że nie
można jeszcze stwierdzić czy dyski są niezawodne. Są po prostu
za krótko na rynku.

> - WD Caviar SE 80 GB WD800JD 8MB cache Serial ATA

Miałem wiele, z żadnym nie było problemów. Niestety do cichych
nie należały, ale podobno najnowsze serie już tak nie wyją. IMHO
to dobry wybór.

A Samsung? No cóż... mógłbym napisać to samo co o Hitachi.
Fajny, bo wydajny i cichy. Ale podobno ciągle bardziej awaryjny
od WD i Seagate-a.

--
                        Pozdrawiam, Sniper