Re: HDD: "Discs/Heads=2/3" - a gdzie 4-ta glowica?

Autor: 0x <0x_at_NIESMIECcie.gazeta.pl>
Data: Tue 07 Sep 2004 - 09:53:18 MET DST

"michu" <michu1982@poczta.onet.pl> wrote in news:chiu11$862$1@news.onet.pl:

> wydaje mi sie że najlogiczniej bylo by jakby bylo tak jak piszesz - dysk
> bylby 3 razy szybszy (przy 3 glowicach) niż przy zapisie np jednego pliku
> na jednej stronie talerza

Tak, ale wowczas w przypadku mechanicznego uszkodzenia sektora na ktoryms z
talerzy - juz caly dysk bylby trefny (glowica trafiajac na okruch ukruszonego
nosnika powoduje uszkodzenie kolejnego sektora i potem nastepnego, i tal bad
sektory sie mnoza)
- ale gdyby jednak strony talerza bylyby odczytywane-zapisywane w sposob
ciagly-liniowy (bez przeplotu) to wowczas bad sektory mozna by izolowac w
danej "porcji" 40GB (dla 120GB dysku)...

Dla Dysku Twardego bezpieczenstwo danych jest wazniejsze niz szybkosc,
chyba...

--
0x