Re: RAM na SIMM i DIMM

Autor: Paweł Chrobak <beefens_at_o2.pl>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 21:04:53 MET DST

> Na MoBo mam Pentium 233MMX (szybkość magistrali 66MHz),chipset i430VX oraz
2
> sloty SIMM(czas dostępu 60 i 70 ns)i 2 sloty DIMM (opcje zasilania 3,3V i
> 5V). Maxymalnie(w/g TRB)może być 2x32 + 2x32 =128MB.Ale mogę uzyskać tylko
> 64MB z DIMM. Nie widać SIMM-ów. Używam kości SIMM z 16 ukł.scalonymi i
> napisem SIEMENS HYBS 117400BJ-60.Czy te kości pamięci nie pasują do tej
> magistrali? Jak to sprawdzić? Czy tylko metodą prób i błędów?
> Pozdrawiam

Powiem ci szczerze,że nie widziałem ,żeby ktoś używał jednocześnie DIMM i
SIMM, i nie radze ci tego robić bo i tak ci sie wszystko wysypie. Zresztą
zdziwił bym się gdyby ci płyta na po pozwoliła, w tym co piszesz 2x32 +
2x32 =128MB, chyba powinno być albo albo a nie plus. Takie ppłyty powstawały
na przełowie technologi pamięci ( różne sloty) żeby w niedalekiej
przyszłości użytkownik mógł łatwiej przejść z jednej technologii do drugiej
( bez wymiany płyty)

Niech mnie grupowicze poprawią ale kiedyś był taki problem, że nie można
było dawać pamięci o różnym czasie dostępu, bo windows sobie sam
optymalizował jakieś tam parametry odnośnie czasy dostępu ( mimo biosu), i
sie wysypywał , jak kości miały różne czasy. Zresztą gdzie SIMM a gdzie DIMM
? a gdzie DDR, ( też były takie płyty (DDR+DIMM)