Re: Jaką dźwiękówkę do tych słuchawek?

Autor: whatever <whatever_at_nospam.com>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 13:01:21 MET DST

Paulie wrote:

> ... oj to już raczej nie niestety; aktualnie nie dysponuję odpowiednią
> ilością gotówki. Jeśli już to tylko karta, tylko właśnie nie wiem czy nawet
> to jest sens, czy będzie konkretna poprawa jakości dźwięku...?

w takim razie proponuje zakupic SoundBlastera, ale nie Audigy, tylko
jakiegos "zwyklego" Live'a; wyjdzie na pewno taniej i duzo lepiej niz
zintegrowany dzwiek AC97;

osobiscie nie jestem audiofilem (trudno mi odroznic mp3 192kbit od
320kbit, ale to akurat pewnie zasluga moich "glosnikow" lub
"sluchawek"... ), ale mialem juz kilka kart dzwiekowych i moge co nieco
o nich powiedziec; o ile na starych kartach zintegrowanych (plyty z
chipsetem KT133, BX etc.) dzwiek nawet dla mnie byl kiepski (bialy
szum), o tyle na mojej obecnej plycie jest juz w porzadku (sygnatura); a
zwykly SB Live to wydatek rzedu ponizej 100PLN - w moim przypadku to
bylo okolo 60PLN razem z przesylka (za pobraniem), jakis rok temu, za
wersje 4.1 - jakosc bardzo dobra, jak na moje uposledzone uszy;

inna sprawa, ze sygnal na wyjsciu wiekszosci kart dzwiekowych jest
odrobine za niski, zeby podlaczac glosniki pasywne (w tym takze
sluchawki) bezposrednio do wyjscia; co prawda nie brzmi to tragicznie
(pomijajac szum w niektorych przypadkach - patrz wyzej), ale wrazliwe
uszy zapewne to poczuja... nie bez powodu nawet najgorsze glosniki do
komputera maja wbudowany wzmacniacz; inna sprawa, ze sluchawki tez maja
swoja rezystywnosc, rezystancje czy jakis tam inny opor... wiadomo o co
chodzi (;

tak przynajmniej przedstawia sie moja wiedza w tym temacie; jezeli cos
pomieszalem, prosze mnie poprawic lub ewentualnie uscislic;

--
* Maciej ** GG.2571737 ** whatever.at.vp.pl ** Win NT5.2 + LS ******
* Duron 800@1000(6x166) * EPoX 8RDA3i * TwinMOS 256MB DDR400 CL2.5 *