Re: Głośny wentyl - GPU - jak sobie radzicie?

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 22:28:13 MET DST

Mariusz wrote:

> Co z nim zrobić?

jesli naprawde zalezy ci na ciszy masz tylko jedna mozliwosc - wymienic
chlodzenie na *porzadne*.

> Jak takie coś przesmarować/przeczyścić?

czyscic mozna sprezonym powietrzem, smarowac warto olejem do panewek (sa
magicy co stosuja nawet olej roslinny - ale efekt jest wtedy duzo slabszy).

> Nie chcę kupować zaawansowanego systemu chłodzenia GPU za ponad 100 zł,
> chciałbym ten doprowadzić do pracy jak po zakupie - bezszelestnej - czy to
> mozliwe?

na dluzsza mete niestety niemozliwe. mozesz jedynie przedluzyc "agonie"
tego badziewiastego wentylka firmowego. z drugiej strony jesli
zainwestujesz w *porzadne* chlodzenie - bedziesz mial spokoj na dluuugi
czas.
BTW - jednym z najtanszych wariantow sensownego chlodzenia jest zamiana
firmowego radiatorka GPU na np. Zalmana NB 47J + uzupelnienie go
nawiewem z dobrego wentylatora 92 mm montowanego na "ramieniu" i
puszczonego na 5V np. Zalman 123. z powodzeniem chlodzi np. GF FX5600 i
to nieco wydajniej od fabrycznego "wyjca" osiagajac tylko ~1700 RPM.
nawet z dodatkowymi (opcjonalnie jak podkrecasz) radiatorkami na pamieci
mozesz zmiescic sie ponizej 100 PLN jak dobrze poszukasz.

powodzonka

--
            * older futhark