Re: jak wyczyscic monitor ?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 22:00:34 MET DST

Proces przemo77 <przemo@emiasto.com.pl> zwrócił błąd:
> Obecnie mam monitor crt CTX PR711F na kineskopie Sony Trinitron. Nie wiem z
> jakiego powodu (pewnie raz wyczyscilem go zbyt twarda sciereczka) na dole
> monitora pojawily sie takie jakby ryski. Jest ich masa. Praktycznie jakies 3
> cm od dolu monitora jest tymi ryskami pokryte.Wyglada to jakby na dole byla
> jeszcze folia albo cos w tym stylu. Nie wiem jak to wyczyscic - uzywalem juz
> duzej ilosci srodkow, od plynow do mycia szyb do specjalnych niby plynow i
> nic. Jest jakis sposob zeby to wyczyscic ? Ma ktos jakis pomysl ?

Na Trinitronie jest powłoka antyrefleksyjna, która schodzi pod wpływem
środków alkalicznych (z amoniakiem), np. takiej pianki do czyszczenia
komputera. Dlatego w instrukcji jest napisane, żeby takich płynów nie
używać. Oczywiście jest to uszkodzenie. Możesz spróbować oddać do
serwisu, ale najpewniej najlepiej byłoby zmyć powłokę i kupić filtr
zewnętrzny, bo powierzchnia kineskopu zamieni się w lustro.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze