Re: Komp do DTP/grafiki?

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 21:03:55 MET DST

Piotr Karwowski wrote:

> Moja płyta obsługuje
> maksymalnie sdram 133mhz, mam 256mb, chciałbym dołożyć jeszcze 256 lub
> 512mb (jeśli 512, to w dwóch czy jedenej kości?). Czy to ma waszym
> zdaniem sens?

jesli obrabiasz grafike wiecej ramu zdecydowanie ma sens - da ci komfort
pracy, szczegolnie przy duzych plikach. jesli masz wolne sloty to nawet
jesli plyta obsluguje kosci 512 MB polecam kupic 2x 256 MB. nie
wszystkie stare plyty "lubia" takie duze kosci mimo ich oficjalnej
obslugi, szczegolnie duze ramy "noname" stwarzaja czasem problemy.

> GeForce 2 MX400 64ram w zupełności wystarczy do grafiki
> rastrowej,

IMHO kupowanie *porzadnego* monitora majacego sluzyc do garfiki/DTP przy
    uzywaniu GF 2MX nie ma wiekszego sensu ze wzgledu na kiepska jakosc
obrazu 2D tej karty. jest DUZO gorsza nawet od zwyklych kart dla graczy
typu GF FX5600 nie wspominajac o profesjonalnych typu Quadro czy
polecanych do grafiki 2D Matrox'ach. po prostu nie bylbys w stanie
wykorzystac mozliwosci tego monitora.

pozdrawiam

--
            * older futhark