Re: Jak przerobic kabel zasilający z UPS !

Autor: Demostenes <demostenes.1_at_neostrada.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 20:13:39 MET DST

Może to w tym momencie trochę OT, ale zdecydowałem się jednak to napisać:

Obecnie elektrycy wykożystyją następujące kable w naszych kochanych
gnazdkach w mieszkaniach:

niebieski - jest to "zero" (inaczej mówiąc kabelek "zimny" (można wsadzić
palec bez zagrożenia porażeniem - przy dobrze działającej instalacji - idzie
do uziemienia roboczego) - zwykle "lewa dziurka"

żółto-zielony - jest to kabel zabezpieczający przed spięciami - napięcie
idzie nim "do ziemi" (w gniazdku jest to ten gruby bolec pośrodku u góry)

Brązowy lub czarny - jest to "faza" - tego proszę nie dotykać, jeżeli
jesteśmy uziemieni (gdyby miała nastąpić różnica potencjałów), bo grozi
śmiercią!!!

Pozdrawiam wszystkich elektryków i amatorów ;)

--
Demostenes - "Gra Endera" Orson S. Card
Ciekawy jestem, co będzie, gdy włożę nóż do gniazdka?