Re: zmniejszamy obroty

Autor: Krzysztof Rynkowski <SPAMryniobyd_at_o2.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 00:22:56 MET DST

Użytkownik "Mateusz" <nolag@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:chaq14$bea$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Jak zmniejszyć obroty boxowanego wentyla na celeronie d 2,8 ?? Mam płytę
> główną asusa p4p800s-e deluxe i tam jest opcja q-fan, więc ustawiałem na
> 11/16, lecz mało to pomogło nadal bardzo głośno chodzi. Co proponujecie??

Kupiłem za 15 zł.
http://allegro.pl/show_item.php?item=30534159

Mój wentyl wył niemiłosiernie - 6000 obrotów/min.
Po zamontowaniu tego cuda czasem przekracza
2500 obrotów, a skutecznie chłodzi Athlona XP 2600+
Temp. w stresie niekiedy przekracza nieznacznie 50oC.
Za to jaka cisza. Po włączeniu PC wiatrak stoi i rusza
dopiero po paru minutach. W BIOS-ie musiałem
wyłączyć ALARM. Nieco droższa wersja ma
niezależną sygnalizację - piszczy jak temp. radiatora
przekroczy ustawiony próg.