Re: Low Format - KONIECZNE ZAINICJOWANIE HDD!?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Fri 03 Sep 2004 - 15:52:49 MET DST

In news:Xns95599D8307B0D0x0x0x0x0x@193.42.231.152 , *0x* wrote
> okazalo sie, ze mam problem z 2 sektorami na swiezo kupionej Barakudzie
> i w serwisie gwarancyjnym poradzili mi telefonicznie zebym przed
> przyniesieniem do nich dysku wykonal Low Level Formatting.

Ktoś sobie żarty stroi. Jakie LLF? Po prostu zanieś.
IMO właśnie jak zrobisz to ci mogą reklamacji nie uznać.

> I podobnoz nie chodzi tu o powierzchnie nosnika dysku ktory
> najprawdopodobniej jest dobry
> tylko wylacznie o elektronike tego dysku.

Najprawdopodobniej, to wszystkie dyski wyjeżdżające z fabryki maja
już uszkodzone sektory (fizycznie). Tyle, że kilka zaledwie i są przez
'elektronikę' zastąpione dobrymi z puli nadmiarowych.

> Ps. Cos takiego jakby znalazlem tutaj:
> http://www.pcguide.com/ref/hdd/geom/formatLow-c.html

"Warning: You should never attempt to do a low-level format on an IDE/ATA
 or SCSI hard disk...."

> http://www.pcguide.com/ref/hdd/geom/formatUtilities-c.html
> http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/ata_llfmt_what.html

"Actually the term "low level" is a bit of a misnomer. The low level
process first used years ago in MFM hard drives bears little resemblance
to what we now call a "low level format" for today's ATA (IDE) drives.
The only safe method of initializing all the data on a Seagate device is
the Zero Fill option..."

> Co o tym sadzicie?

Dokładnie to, co można wyczytać w podanych linkach.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)