Re: Dlaczego mechanicznie uszkodzony dysk twardy nie jest widoczny w systemie?

Autor: Reksio <mislawek_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 23:40:27 MET DST

> Jesli to wina SMARTa to moze istnieje jakis sposob na zdezaktywowanie tej
jego
> funkcji (przy zalozeniu ze takowa istnieje). Tylko, ze dysk juz nie jest
.....ciach....

    Spoko, to nie jest wina SMARTa. Wlasnie skonczylem operacje na dysku
SAMSUNG 3,2 Gb, i objawy byly identyczne. Jestem pewien ze to nie jest
kwestia SMARTA, poniewaz dzialanie tej funkcji jest typowo pasywne - polega
wylacznie na informowaniu usera o stanie dysku (to tak w wielkim
uproszczeniu). Ponadto do takich operacji uzywam róznych komputerów, a tym
razem to byl P200 bez funkcji SMART w biosie.
    Co do Twojego pytania - to moze jeszcze je rozwine: dlaczego po wyjeciu
z dysku talerza i odwrócenia na druga strone (tak jak plyte gramofonowa)
dysk nie jest rozpoznawany? Kilka lat temu zrobilem tak i jakos do tej pory
nie bardzo jestem w stanie wytlumaczyc owego zjawiska. Dodam ze low-level
format chcialem zrobic by "ulozyc" wszelkie sciezki od nowa :-). Po
przywróceniu pierwotnej pozycji - wszystko O.K. Dla bardziej dociekliwych -
dysk nadal funkcjonowal poprawnie, cala operacja odbyla sie w odpowiednich
warunkach.

Pozdrrr... Reksio