Re: Dlaczego mechanicznie uszkodzony dysk twardy nie jest widoczny w systemie?

Autor: andy_k <ak_at_antyspamowy.org>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 21:57:01 MET DST

On Thu, 02 Sep 2004 19:15:18 +0200, "Marek Hobler, 'neutrinus'"
<marek@o2.bezsmiecia.pl> wrote:

>niewiem... dla mnie to jasne.... skoro jest uszkodzony to nie dziala.....

Elektronika prawdopodobnie nie jest uszkodzona, wiec dlaczego nie pokazuje, ze
dysk istnieje? Jezeli winny jest SMART i on celowo ukrywa istnienie dysku, bo
wykryl, ze mechanika sie psuje, to ja dziekuje za taki feature. Przez to nie
moge zadnych danych odzyskac, bo gdy dysk byl widoczny to nie czytal tylko ok.
20% danych, wiec gdyby byl widoczny to z 80% bym odzyskal nawet z ta
uszkodzona mechanika.
Jesli to wina SMARTa to moze istnieje jakis sposob na zdezaktywowanie tej jego
funkcji (przy zalozeniu ze takowa istnieje). Tylko, ze dysk juz nie jest
najmlodszy (Quantum Fireball ST64A011), wiec nie wiadomo czy jakies
zaawansowane oprogramowanie potrafiace sterowac SMARTem do niego istnieje.
Jesliby ktos mial ten model dysku z uszkodzana elektronika lecz sprawna
mechanika to prosze o info.

a.