Athlon 2500@2800 Barton vs Duron 1200@1300

Autor: Boba <boba_at_toya.net.pl>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 18:45:21 MET DST

Mam pytanko.

W pracy mam kompa na duronie 1200@1300 MHz i 96 MB RAM i wrzucilem mu zeby
robil sobie w wolnych chwilach Seti@Home i jeden WU robi tak okolo 4 godzin.
W domu mam natomiast kompa opartego na Athlonie XP 2500@2800 na jadrze
Barton i 768 MB RAM i umnie S@H liczy jeden WU okolo 3 godzin.
I tutaj moje zdziwienie zaczyna brac gore bo w sumie duzo mocniejszy
procesor (ten domowy) i wieksza ilosc ramu niewiele szybciej licza WU niz
ten zestaw biurowy. Z czego moze wynikac ta niewielka roznica?? Czy jakbym
jeszcze mocniej podkrecil tego Durona to bylby w stanie szybciej liczyc S@H
od Bartona i dlaczego??
Zawsze myslalem ze Athlony sa sporo wydajniejsze od Duronow (a tym bardziej
Barton bo ma przeciez 512 kb cache).

Jak mozecie to prosze o wyjasnienie tej sytuacji bo ja juz kompletnie
zglupialem :)

Dodam jeszcze tylko ze oba zestawy chodza pod dyktando Windowsa XP.