Re: Napięcie +5VSB

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 13:18:50 MET DST

Wed, 01 Sep 2004 21:30:52 +0200, na pl.comp.pecet, peterphk napisał(a):

> Co pokazuje BIOS ?
>
> Z tego co widze to prawdopodobnie speedfan cie oszukuje bo to napiecie
> nie ma prawa byc inne jak 5V ... wynika to z prostego faktu, ze jest tam
> stabilizator 7805 ...

Rzeczywiście, w BIOSie jest niecałe 5V... Ale BIOS chyba też w kulki gra,
bo pokazuje (nieużywane ponoć) wartości napięć -5 i -12V, których SpeedFan
nie pokazuje... Przy okazji zauważyłem też, że napięcie +5 skacze do
krytycznego +5,25V. Chyba czeka mnie niedługo wymiana zasilacza.

> Napiecie to sluzy do zasilania urzadzen, ktore pracuja w stanie czuwania
> (czyt. po wylaczeniu kompa, np. karty sieciowe, klawiatury, urzadzenia
> na USB itp.). Jest tez uzywane do odpalania zasilacza ...

Dzięki, o to mi chodziło. Tylko po co zasilacz klawiaturę wyłączonego
komputera?

--
Pozdrawiam
MadMan