Re: promieniowanie monitorów CRT

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Sep 2004 - 23:43:02 MET DST

> Witam, chciałem zapytać się o kilka spraw, w których się wogóle nie orientuję
> myślę że są dosyć istotne. Wszystkich wtajemniczonych bardzo proszę o pomoc.
> 1)jakie rodzaje szkodliwego promieniowania emituje monitor poza
> elektromagnetycznym?
> 2)czy to, że siedzimy naprzeciwko działa elektronowego/kineskopu jest
szkodliwe,
> czy jest to tak jakby np. zaświecić sobie w twarz jakąś lampkę?
> 3)czy monitor 19'' jest bardziej szkodliwy dla zdrowia niż 17'' dlatego że ma
> większy kineskop.
> [...]

moze jestem przewrazliwony ale od monitorow mam takie skutki uboczne

1. jak przez tydzien dwa wogle nie usiade przy kompie a potem usiade do
kompa na kilka godizn to czuje na twarzy ze mam skore goraca ( czasem czuje
nawet cos w raodzaju opazenia ) .
czy to efekt pola elktorstaycznego czy promieniowanie rendenowskiego tego nie
wiem -- ale po kilku dnaich sie ( zazwyczja juz nastepnego ) juz takiego
efektu nie ma .

2. oczy informatyka -- czyli przekrwione , jak sie gapisz w monitor to
rzadko sie mruga powikami a wiec nie ma odpwoiendiego nawilzania galki
ocznej , dodatkow monitor sie elktryzuje i strzela w ciebie kurzem
naladowanym elektorstycznie .

3. jak zaminiasz monitor 17 caloy na 19 calowy to poinienies siedizec o trzy
cale dalej od miotora . tak zeby byc przynajmniej 1,5 przekatnej ekranu ( raz
ze pole widzenia masz lepsze a dwa ze lapiesz mniejsza dawke prominiowania ) .

kiedys byla norma ze przed moitorem nie mozna bylo s iedziec wiecej niz 4
godizny --a le nie wiemc zy to jeszcze jest aktualne .

4. bardo negatywny efekt zauwazylem --ze jak sie cos je przy kompie ( cos co
chrupie ) i patrzys zna miotr i w ty monecie gryziesz to obraz faluje .
strasznie mnie to denrwuje .

5. kup chomika i postaw jego klatke ze szkla ( koniecznie ze szkla ) za
monitorem -- jezeli nie wyrosnie mu guz to znaczy ze promieniowanie
magnetyczne nie jest szkodliwe ( mnie zawsze od takiego promineiowanie glowa
boli ) .

6. co tu kryc - od kolorowych monitorow szybiej sie meczy wzrok niz od czarno
bialych .

7. jestem ciekaw czy byly prowadzone nad szkodliwoscia kurzu ktory sie spala w
monitorze -- ja k sie rozkreca monitor to jest w nim pelno czegos co
przypomina sadze .